Vul hier uw zoekterm in
  • Adviseur vinden
    Nederlands

04. juli 2022

UL-goedkeuring: häwa reageert op de Eisen van de internationale markten

Wain, 4 juli 2022. De internationale markt is altijd van groot belang geweest voor häwa GmbH, de toonaangevende fabrikant van schakelkasten en behuizingen. häwa-producten zijn over de hele wereld te vinden - met de VS, waar het bedrijf een eigen vertegenwoordiging heeft, als een belangrijke steunpilaar. De UL-goedkeuring van apparaten en componenten is van fundamenteel belang voor de Noord-Amerikaanse markt. Reden genoeg voor häwa om haar schakelkasten en behuizingen verder te ontwikkelen in lijn met deze eis.

Underwriters Laboratories Inc. ® (UL) werkt samen met andere organisaties om internationale veiligheidsnormen te harmoniseren en ook zelf productveiligheidsnormen op te stellen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld IEC-normen, die alleen een minimale veiligheidsnorm voor een apparaat definiëren, is UL-certificering een echt kwaliteitskenmerk. UL controleert het product en eventuele componenten tot in detail en krijgt ook een beeld van het productieproces. Ze voldoen bovendien en vooral aan de strenge richtlijnen van de Amerikaanse markt. Vandaag de dag is UL één van de belangrijkste onafhankelijke instanties wereldwijd voor het testen en certificeren van materialen, componenten en eindproducten op het gebied van productveiligheid. Volgens de oprichtingsgeschiedenis ligt de focus nog steeds op het mogelijk ontstaan van branden en persoonlijk letsel. Het hoofdkantoor van UL bevindt zich in Northbrook (Illinois, VS) en er zijn vestigingen in tal van landen over de hele wereld.

Als fabrikant, maar ook als leverancier van schakelkasten en behuizingen voor haar klanten, is häwa GmbH wereldwijd actief. häwa heeft onlangs een uitbreiding van de UL-goedkeuring doorgevoerd. Schakelkasten zijn geüpgraded naar Type 3R voor gebruik bij buitenopstelling/oudoor. Dit kan door ombouw van standaard kasten en behuizingen of direct bij de klantspecifieke fabricage van kasten en behuizingen. Andere typeaanduidingen voor de kasten zijn Type 1 en Type 12, voor behuizingen Type 1, Type 12 en Type 4/4X.

In de RainKit ombouwset voor de productcategorie schakelkasten is een regenrail inbegrepen. Uiteindelijk wordt echter de hele kast opnieuw opgebouwd om de corrosieweerstand voor buitengebruik te optimaliseren. Hiertoe biedt häwa kant-en-klare kasten af fabriek aan. De extra accessoires UL Type 3R, 12 bestaan uit filterkappen, een regenhoes en een regenrail voor de behuizing.

Bij een behuizing daarentegen kan de montageset ook zonder de ombouwset worden gebruikt, aangezien de behuizingen al een outdoortoelating hebben. Alle buitenliggende beslag- en bevestigingsdelen voldoen daarmee aan de verhoogde corrosiebeschermingseisen voor de buitenopstelling/outdoor.

Zichtbare kenmerken zijn het 3R-dakpaneel of de 3R-regenrail die extra op het standaard dakpaneel is gemonteerd. Deze modellen kunnen worden gepoedercoat in RAL 7035 of RAL 9010.

Printhäwa GmbH